Nyt haetaan KJT:n ja Haukkojen Warrior-tähtiä! Oletko se sinä? Klikkaa ohjeet tästä!

21.3.2020


 

KJT ja HAUKAT

WARRIOR-TÄHTI HAASTE 23.3-3.5.2020

Nyt haetaan KJT:n ja Haukkojen Warrior-tähtiä, oletko se sinä?

KJT Hockey Ry ja Jääurheiluseura Haukat ry järjestää haasteen, jonka tavoitteena on pitää lapset liikkeessä. Seurat haastavat nyt jokaisen pelaajan liikkumaan vapaa-ajallaan enemmän, oletko valmis?

Aktiivisimmat liikkujat saavat Warrior-tähti -arvonimen. Tämän saadakseen tulee haastejakson aikana harrastaa omatoimista liikuntaa vähintään 120 tuntia. Näihin tunteihin lasketaan kaikki päivän aikana tapahtuva liikunta. (esim. pyöräily, juoksu, kävely, scoottaus/potkulautailu, skeittaus, rullaluistelu, trampoliinilla hyppiminen, laukominen, kiekonkäsittely, palloilu, kuntopiiri, tasapaino- ja liikkuvuusharjoittelu, venyttely, retket ja kaikki muu liikunta.)

Haaste ajanjakso on 23.3-3.5.2020Kilpailupäiviä on yhteensä 42, joten keskimäärin kannattaa tavoitella 3tuntia/päivä vauhtia. Tällöin sinulle jää myös muutama ”vapaapäivä” haastejaksolle. 

Koulu on tärkein asia ja se hoidetaan päivän aikana aina ensin. Muista toimia koulun ohjeiden mukaisesti arkipäivinä. Tuntimäärä on kova, mutta ei mahdoton. Omalla aktiivisuudella pystyt siihen varmasti! Nyt on hyvä aika omatoimiselle liikunnalle! Liikunta pitää mielen ja kehon virkeänä ja auttaa sinua keskittymään myös koulutehtävien kanssa.

Jokainen haaste jakson aikana 120 tuntia (tai enemmän) saavuttanut ansaitsee Warrior tähti –arvonimen sekä heidät palkitaan syksyllä seurojen toimesta.

OTA MYÖS SEURANTAAN KJT HAUKAT SEURAYHTEISÖN YOUTUBE KANAVA JONKA SOITTOLISTAAN LISÄTÄÄN MATERIAALIA HAASTEEN EDETESSÄ!!

Haasteen ohjeet:

 

1)Tulosta liitteenä oleva liikuntapäiväkirja ja laita lista kotona näkyville esim. jääkaapin oveen. 

2)Tai täytä taulukkoa esim. tietokoneen taikka puhelimen kautta. Taulukko laskee automaattisesti tuntimäärän joka kuukaudelta. Voit lähettää listan myös sähköisesti tai tulostaa listan vasta kun olet täyttänyt sen.

3) Voit myös merkitä omaan muistioon, kunhan siitä selviää selvästi: liikkumistapa ja tunnit.

Liitetiedostossa olevassa Excel –taulukossa ensimmäinen alasivu on esimerkki taulukon täyttämisestä. Toinen alasivu on sinun kappaleesi, johon täytät omat tietosi, liikuntalajit sekä tuntimäärät.

Jokainen merkintä tulee aina hyväksyttää kotona vanhemmilla. Vanhemman allekirjoituksella varmistetaan, että kisassa ei voi huijata sekä vakuutetaan merkattujen tuntien pitävän paikkaansa.

Haasteen päätyttyä, jokaisen tulee palauttaa liikuntapäiväkirjansa oman seuran valmennuspäällikölle. Merkkaa jokainen liikuntalajisi ja tuntimääräsi seurantalistaasi. Liikuntapäiväkirja kannattaa täyttää huolellisesti ja siististi, koska puutteellisia merkintöjä ei oteta huomioon kilpailuun.

Valmennuspäälliköt:

KJT: janne.ahman@kjthockey.fi

Haukat: harri.alakotila@juniorihaukat.net

 

 

 

Jokainen chäänssi on mahdollisuus, tämä on yksi niistä!

Liikuntaterveisin,

KJT Hockey Ry:n ja Jääurheiluseura Haukat ry:n urheiluvastaavat

 


Haasteen tarkoituksena on saada lapset liikkumaan omaehtoisesti, tämä on mahdollisuus, ei pakko. Elämäämme tulleet rajoitukset saattavat passivoittaa meitä kaikkia. Ehdotuksemme kuitenkin on, että huolehtisimme riittävästä liikunnasta myös näinä päivinä. Liikkuessamme yhdessä lasten kanssa saamme itsekin vaihtelua arkeen eli vanhemmat mukaan ja mikä arvokasta, olemme läsnä. Haasteeseen lasketaan kaikki liikkuminen. Seurat tuovat erilaisia esimerkkitapoja ja -malleja liikkumiseen ja niitä ei ole pakko käyttää, vaan ne ovat avuksi lapsille ja perheille. Mallit voivat olla hyvä ponnahdus lähteä liikkumaan ja voivat auttaa lapsia itse keksimään omia tapoja liikkua.

Vaikka lapsi ei haluaisikaan osallistua haasteeseen, voivat tämän haasteen mukana tulevat esimerkit auttaa lapsen omatoimisessa liikunnassa vapaa-ajalla. Se on tämän haasteen isoin tavoite!

Seurat (KJT ja Haukat) lähettävät esimerkki materiaalia ensi maanantaista 23.3 lähtien. Materiaalit haasteeseen liittyen lähetetään perheille joukkueenjohtajien kautta. 

Tarkoitus on myös, että näitä omatoimisia liikuntahetkiä kuvattaisiin videoina tai kuvina (mielellään lyhyitä videoita, pituudeltaan 15-30sek). Myös kouluarjesta voi laittaa videoita tai kuvia ja siinä luovuus ja mielikuvitus on plussaa!

Kuvamateriaalia lisätään joko omille ja/tai joukkueen Instagramtileille, mihin tägätään seuran IG-tili, jotta seurat voivat jakaa näitä sitten omilla tileillään. Voit myös laittaa Instagramissa viestin kautta materiaalia seuralle. Jos ei ole mahdollista näin toimia, niin materiaalia voi lähettää joukkueenjohtajille, jotka lähettävät sitä seuralle.

Seurat laittavat Instagramiin videoita/kuvia näkyviin:

KJT Instagram @kjthockey_ry

Haukat Instagram @jaaurheiluseurahaukat


Muutama tärkeä asia, mitä pitää ottaa huomioon kilpailussa:

Koulu on 1. asia ja sen hoitaminen on tärkein asia arjessa

Noudatetaan Suomen hallituksen antamia ohjeistuksia:

- Täysin terveenä harrastetaan liikuntaa

- Ei ryhmissä vaan yksin tai perheen kanssa, vältetään sosiaalisia kontakteja muihin

- Noudatetaan ulkonaliikkumisohjeita

- Seurataan näihin liittyviä muutoksia:

Suomen valtioneuvosto

Terveyden ja hyvinvoinnin laitos, THL